Schaatslessen

Elk winterseizoen organiseert IJsvereniging Woubrugge schaatslessen voor de jeugd van 6  t/m 16 jaar op de ijsbanen in Leiden en in Den Haag.

Direct opgeven voor de lessen? Vul hier het aanmeldformulier in.

• Schaatslessen worden van oktober tot maart gegeven.
  • Kinderen kunnen altijd 2 gratis schaatslessen meedoen om te kijken of het bevalt. Deelname aan proeflessen is op eigen risico. Bij continuering van de lessen is er via het KNSB-lidmaatschap een ongevallenverzekering afgesloten.
  • In de kerstvakantie mogen ouders meedoen met de schaatsles in Leiden.
  • De trainers zijn vrijwilligers die zijn opgeleid door de KNSB en in het bezit zijn van een VOG (Verklaring omtrent Gedrag)
  • Tijdens de laatste schaatslessen van het seizoen spannen de kinderen zich in om hun schaatsvaardigheid te tonen.  Elk jaar weer een stapje verder.
  • Het schaatsseizoen sluiten we af met het uitreiken van het schaatspaspoort en de prijzen van de clubwedstrijden.
  • Het district Sassenheim organiseert ook wedstrijden in de Schaatshal Leiden.
  • Startende jeugd krijgt de eerste 2 seizoenen een schaatsjack in bruikleen. Hiervoor vragen we per seizoen een kleine bijdrage van € 5,- voor het onderhoud van de materialen. Daarnaast is er een helm beschikbaar voor alle rijders. (in bruikleen)
  • Elke jeugdschaatser dienen wij aan te melden bij de KNSB voor de ongevallenverzekering en andere extra's. Zie hier welke. De kosten van €6 staan op de factuur van de ijsvereniging.

Daarnaast organiseert het District Sassenheim schaatslessen voor volwassenen op de ijsbaan in Leiden.

Lees verder voor informatie over: