IJsclubs stimuleren inline skaten bij de jeugd met behulp van een nieuwe skeelerkar

Vrijdagmiddag 24 maart presenteren we samen met 7 verenigingen uit onze regio een nieuwe skeelerkar bij Jan van der Hoorn schaatssport in Ter Aar. Het is een aanhangwagen vol met nieuwe skeelers en bescherming in diverse maten. Het doel is om de jeugd op een leuke en plezierige wijze kennis te laten maken met het inline skaten. Met deze skeelerkar kunnen we tijdens clinics maar ook bijv. de jeugd op de basisscholen de eerste beginselen van het inline skaten bijbrengen.

Omdat de KNSB stopte met de verhuur van skeelers aan verenigingen namen we samen met de volgende schaatsverenigingen het initiatief om in dit gat te stappen: IJsclub Nut & Vermaak uit Leimuiden, IJsclub de Eendracht uit Rijnsaterwoude, STC de Rijnstreek uit Alphen aan den Rijn, Ter Aarse IJsclub, IJsclub Alkemade, IJsclub Koudekerk en Vereniging IJssport Leiderdorp.

Dankzij een mooie bijdrage van het Coöperatiefonds van de Rabobank Groene Hart Noord en sponsoring van Jan van der Hoorn schaatssport uit Ter Aar, Rollerblade en de gezamenlijke schaatsverenigingen kon de skeelerkar worden gerealiseerd.

Bij de deelnemende ijsclubs kun je niet alleen schaatsen in de winter, maar ook inline skaten in de zomer. Bij IJsvereniging Woubrugge kan dat op de skeelerbaan in Leiderdorp of bij Nolina in Woubrugge.

Naast ons eigen gebruik, is de kar te huur voor verenigingen, scholen of voor bijvoorbeeld een kinderfeestje. De kar kan voor € 70 per dag gehuurd worden bij Jan van der Hoorn Schaatssport. De aanhangwagen mag met een B-rijbewijs vervoerd worden.