Egbert Pastoor Trofee uitgereikt

Edward Wijsman gehuldigd door IJsvereniging Woubrugge

In haar ledenvergadering van 24 november 2017 huldigde de IJsvereniging Woubrugge een zeer betrokken vrijwilliger, Edward Wijsman. Hij ontving de Egbert Pastoor Trofee vanwege zijn tomeloze inzet voor de Woubrugse jeugd en de ijsvereniging.

Al vele jaren is Edward Wijsman een zeer actieve vrijwilliger, in het bijzonder voor het jeugdschaatsen. Edward is betrokken, organiseert en houdt de touwtjes in handen. Voor zowel de beginnende schaatser als gevorderde junior organiseert hij vol enthousiasme activiteiten. In de winter is hij actief met het geven van schaatstrainingen, begeleiden van schaatsers bij wedstrijden en organiseren van extra activiteiten voor de jeugd. In de zomer geeft hij les op de racefiets en organiseert hij skateclinics voor heel Woubrugge. En dit alles levert altijd weer veel blije gezichten op. Na 7 jaar bestuurslid te zijn geweest, nam Edward in 2014 afscheid van het bestuur en werd toen benoemd tot Lid van Verdienste. Als waardering voor zijn blijvende inzet voor de ijsvereniging ontving hij nu de Egbert Pastoor Trofee. De trofee is een erkenning voor een vrijwilliger die veel betekent of betekende voor onze ijsvereniging is vernoemd naar een bestuurslid die een voorbeeld was voor de vereniging. Wij eren hem helaas postuum: Egbert Pastoor.