Chloé Hoogendoorn NL kampioen 2 afstanden NK inlineskaten
2 x goud en 1 x brons voor IJsvereniging Woubrugge

Van 10-12 mei 2018 vond in Heerde het NK inlineskaten plaats. 4 jeugdleden van IJsvereniging Woubrugge presteerden hier enorm goed. De 14-jarige Chloé Hoogendoorn behaalde zelfs 2 x goud, 1 x op de 1000 meter inline op de piste en 1 x op de one lap. Sophie Kraaijeveld behaalde de bronzen medaille op de puntenkoers. Naast Chloé en Sophie deden Joes van Deursen en Kirsi Hoogeveen mee. Ook zij behaalden geweldige prestaties, zo werd Kirsi 4e op de 500 meter  en Joes behaalde een prachtige 10e positie op de 100 meter sprint.

2 x goud
Chloé kan het daags na het kampioenschap nog steeds niet geloven. “Onze categorie is heel sterk, we zijn allemaal aan elkaar gewaagd. Dan is het heel tof als het zo goed lukt om op het juiste moment te pieken. Ik ben echt supertrots!”

NK baan en weg
Er waren diverse disciplines, zowel op de piste als op de weg. Zo was er op de baan een 100 meter sprint, een one lap en een puntenkoers. Op de piste werd een puntenkoers, een afvalkoers, 1000 meter en 500 meter sprint gereden.
Voor de 4 rijders was het de eerste keer om aan een dergelijk toernooi in deze opzet mee te doen. 3 volle dagen presteren en langs de baan genieten van alle andere wedstrijden. De hele top uit Nederland deed mee. Kirsi: “Geweldig om te zien hoe Ronald en Michel Mulder en alle andere toppers van NL hun wedstrijden rijden. Heel spectaculair om dan langs de baan te staan. Daar leer je zelf ook heel veel van”.

Chloé en Kirsi werden na afloop van de 1000 meter op het NK inlineskaten geïnterviewd door Skeelernieuws. Klik op de link om het interview te lezen

Talentengroepen
Sophie, Chloé en Kirsi maken onderdeel uit van het RTC Zuid-West, een regionaal talentencentrum waar een geselecteerde groep sporters met elkaar trainen. Voormalige skeeleraars Jos en Marieke Dohle trainen en begeleiden hier met veel inzet en passie een mooie groep talenten. Samen maken de rijders elkaar sterker. Sophie: “ We trainen 2 keer per week in Boskoop en in Alphen aan den Rijn. Ook doen we regelmatig een extra training op de piste in Heerde.  Dat is echt nodig, want de piste is een andere manier van rijden dan op de weg.” Daarnaast leren de rijders om als team met en voor elkaar te rijden. Kirsi: “tactiek is een belangrijk onderdeel van deze sport. We leren dat we elkaar goed in de gaten moeten houden en zorgen dat we als team goed rijden”.

Joes maakt onderdeel uit van de talentengroep Zuid-West. Hij traint 1 keer per week op de baan in Leiderdorp en hoopt t.z.t. aan te haken bij het RTC. Joes: “Ik vind het heel gaaf om aan dit toernooi mee te doen. Ik leer er veel van en daardoor ben ik extra gemotiveerd om te trainen”.

In de winter verruilen de sporters hun wieltjes voor schaatsen.  Sophie en Chloé rijden dan bij de talentengroep van het District Sassenheim en Kirsi maakt deel uit van het RTC Shorttrack in Dordrecht. Joes schaatst bij de IJsvereniging Woubrugge. De sporters zijn dus multi-disciplinair en hebben vooral veel plezier in het sporten met elkaar.  De IJsvereniging Woubrugge is trots op deze talenten!

foto van IJsvereniging Woubrugge.